Przesłanie Marshua Kawkaz Zespół Daimoakh Kontakt

Trasa 6

6. Duisi – Źródło z wodami leczniczymi (czas trwania 2.5 godziny)

Wąwóz Pankisi jest bardzo bogaty w wody lecznicze różnego rodzaju – żelaziste, magnezowe, siarkowe. Jak powiadają Kistowie: „Nasze wody czynią cuda, nie jednego już wyleczyły z najcięższej choroby”. Wody lecznicze u wjazdu do wąwozu Pankisi uważane są za pomocne w chorobach żołądka W miejscu źródełka zbudowany jest niewielki basenik, z którego można pobrać wodę.

Jadąc lub idąc z Duisi w stronę Achmety, tuż przed rzeką kończącą dolinę należy skręcić w prawo. Uwaga: droga jest dostępna tylko dla samochodów 4x4. Dalej przejeżdżamy lub przechodzimy około 5 kilometrów do byłego kołchozu. Potem skręcamy w lewo i idziemy/jedziemy około 1 kilometr. Wjeżdżamy na polankę, z której skręcamy drogą w prawo, która prowadzi w górę około 50 metrów. Źródełko znajduje się w wąwozie po prawej stronie. Miejsce jest bardzo trudno znaleźć bez pomocy naszych przewodników.
W okolicach wspomnianej polanki znajduje się jeszcze jedno źródełko, opanowały je jednak krowy. Kistowie planują przywrócić źródełko do użytku dla ludzi.