Przesłanie Marshua Kawkaz Zespół Daimoakh Kontakt

Trasa 16

16. Nakerała – jezioro, wędrówka szczytami do zielonego jeziora

Trasa może być częścią kilkudniowej trasy

13. Trasa Omalo – Horadżo – Czhatana – Nakerała – Omalo (czas trwania 3-4 dni)

Z obozowiska pasterzy kierujemy się pod górę na najbliższy szczyt. Prowadzi tam wydeptana przez owce ścieżka przechodząca obok źródełka, w którym warto zaopatrzyć się w wodę (najbliższa u celu wędrówki, przy jeziorku).

Podejście jest dość proste, można więc zignorować ścieżkę.
Dalej naszą trasę wytyczać będzie wydeptana przez owce ścieżka wiodąca szczytami. W górę, w dół, w górę – ta dość lekka wędrówka nie powinna zająć więcej niż 2 godziny.

W miejscu gdzie nasze pasmo szczytów zaczyna się rozwidlać należy pójść na prawo, a następnie od razu w górę. Po około 40 minutowym, dość stromym (po przyjemnym spacerku szczytami) podejściu wejdziemy na szczyt góry z której po prawej lewej stronie zbocza, w kotle widać niewielkie zielone jezioro.

Gdzie nie gdzie łaty śniegu. Najłatwiej zejść do jeziora na lewo od szczytu, nie ma ścieżki, nie sposób jednak się zgubić. Dość strome zejście zajmuje około 20 minut, podejście 40. W jeziorku warto zaopatrzyć się w wodę.

Ze szczytu, na wprost widzimy w oddali krętą drogę pnącą się wokół góry – to droga do Omalo (opisana dalej). Powrót do stanowiska pasterzy tą samą drogą.
Czas wycieczki – około 4 godzin, niezbyt szybkim tempem.
Pewne zagrożenie tu (jak i wszędzie w górach) stanowią psy pasterskie. W przypadku agresywnego egzemplarza warto zaopatrzyć się w kilka kamieni lub kij. Zwykle jednak głośne odstraszenie krzykiem wystarcza.